hello
today is engaged in performance testing of steam: defining the notched pulley and the crankshaft position sensor. what conclusions I did. if you use a sensor factory old style, then do the pulley thickness greater than 3 mm does not make sense. even if the sensor is askew and goes beyond the pulley to 2 millimeters, all fully working. maximum clearance at the correct positioning of the sensor and the pulley was 4 millimeters. with such a gap is beginning to see momentum megaskvirt already with 200 revolutions per minute. with increasing speed signal becomes clearer and stronger. (I did not give more speed 6000. My machine can no longer give. At such speed input was about 16 volts. It's even a lot. Will signal such as a crop. Top of the tooth 2.5 mm. It is enough. Why should we seek to more subtle pulley-less mass flywheel. less imbalance of the missing tooth. if you use the new sample probe, the signal is clearer and more correct, but he needs a pulley thicker. HoTs would millimeter 4-5. signal even though the correct form, but the level is less than . can not operate stably. Przemek, I have to ask of you-you can make another pulley? need a thickness of 3 millimeters and the number of teeth-60-2? just I have an engineering unit from my car with him, I just could adjust fuel mixture. and the ignition can leave and family. if everything-you can try to do everything megaskvirt and ignition and mixture. I'm not quite understand what is written in the description megaskvirt, I am afraid to break something. I would like to have there are 2 ways to install
only-no need to make a ditch for the mounting bolt, the more than 4 pieces. need to strengthen on-site 3 screws. otherwise easily fall into the hole in the flywheel. missing tooth, should not cut completely, and 2-3 mm. try it. imbalance less.
привет
сегодня занимался проверка работоспособность пара:шкив задающий зубчатый и датчик положения коленчатого вала . какие выводы я сделал . если будет использоваться датчик заводской старого образца , то делать шкив толщиной больше 3 миллиметра нет смысла . даже если датчик стоит криво и выходит за пределы шкива на 2 миллиметра-все вполне работает . максимальный зазор при правильном позиционировании датчик и шкив составил 4 миллиметра . при таком зазоре мегасквирт начинает видеть обороты уже с 200 оборотов в минуту . с ростом оборотов сигнал становится четче и сильнее . (я не давал обороты больше 6000 . мой станок больше не может дать . при таких оборотах входной сигнал был около 16 вольт . это даже много . придется сигнал как-то обрезать . вершина зуба 2,5 миллиметра . это вполне достаточно . почему нужно стремиться к более тонкий шкив -меньше масса маховика . меньше дисбаланс от отсутствующего зуба . если использовать датчик нового образца,то сигнал четче и правильнее,но ему нужен шкив более толстый . хоты бы миллиметра 4-5 . сигнал хоть и правильная форма ,но уровень меньше . может работать не стабильно . Пржемек,у меня к тебе просьба-можно сделать еще шкив? нужен толщиной 3 миллиметра и количество зубьев-60-2 ? просто у меня есть инженерный блок от моей машины ,с ним я точно смогу настроить смесь топлива . а зажигание можно оставить и родное. если все получится-можно пробовать на мегасквирт делать все- и зажигание и смесь . я плохо понимаю,что написано в описании мегасквирт, боюсь что-то сломать . хотелось бы,чтобы были возможны 2 варианта установки
единственное -не нужно делать канава для болт крепление ,тем более 4 штука . нужно крепить на месте 3 винт . иначе легко попасть в отверстие в маховик . недостающий зуб-надо срезать не полностью,а мм 2-3 . пробовать так . дисбаланс меньше .